1900–1970
Sochař, malíř a tanečník. Jako tanečník samouk byl v letech 1922–1933 sólistou baletu Národního divadla, v letech 1945–1947 balet řídil. Ve 30. letech vytvořil pro západočeskou obec Břasy více než tři metry vysoký Pomník hospodářské krise 1933, který byl v roce 1941 nacisty zničen. Jeho krajinomalby z pražské periférie jsou zastoupeny v Galerii Středočeského kraje.
Zima z balkónu, Praha ze Strahova, Činžáky pod Orionkou, Periferie
1960
Grafik a malíř. Kromě volné malířské tvorby se věnuje i typografii. Je jedním z nejzajímavějších současných českých malířů, v neposlední řadě proto, že jeho tvorba je, stejně jako vždy byla, zcela nepoznamenána módními trendy v umění či potřebou hledat a ztvárňovat záměrně neuchopitelná témata prostřednictvím takzvaně neotřelých forem.
Modrá melancholie, Čas Persefone, Cerberus, Le Monde, Zahrada Eden, Čtyři roční období
1912–1992
Významný malíř, kreslíř, grafik, ilustrátor, scénograf. Zamiloval si jih Evropy, studoval v Římě u prof. Carla Silveriho na Accademia di belle arti. Je zastoupen ve sbírkách Národní galerie, GHMP aj. V roce 1938 získal Italskou cenu a celoroční stipendium v Itálii, roku 1948 Cenu Fadeleine Bunoust na Salon National v Paříži. Dále získal množství cen a čestných uznání za ilustrace knih.
Polní kytice, Pohled na hrad, Krajina před bouří, Chalupa, Draní peří
1910–1960
Malíř, kreslíř, grafik a ilustrátor. V obrazech je patrný i vliv expresionismu. Maloval zásadně podle modelu, krajiny podle kreseb a skic, pořízených na místě. Okouzlila ho Paříž i francouzská krajina a především moře. Barvy jeho obrazů se projasnily, objevují se nové náměty. Po návratu maloval zátiší, poučená kubismem, a noční krajiny, zachycující opět pocity osamění.
Naříkající ženy, Oplakávání, Zmrtvýchvstání, Karlův most
1883–1969
Malíř, grafik a sochař. V roce 1912 se usadil ve Francii a střídavě žil v Provence a v Československu. Záhy byl považován za významného člena tzv. Pařížské školy (Le´Ecole de Paris), pravidelně vystavoval na Salonu nezávislých a na Salonu v Tuilleriích v Paříži. Rané obrazy plné expresivní smyslovosti byly silně ovlivněny van Goghem, Gauguinem a fauvismem.
Plot zahrady, Podobizna, Moravská krajina, Předvečer, Dobývání písku, Vykopávání brambor, Žně v Boskovicích, Zátiší, Hřbitovní kaple v Boskovicích, Portrét Bohumila Kubišty
1871–1962
Akademický malíř, loutkářský průkopník, herec a sokol. Hlavním motivem je český venkov v různých obdobích roku, chalupy, košaté stromy, rybníčky a pole. Obrazy s krajinomalbou byly malovány v duchu realismu, s neporušeným charakterem přírody, bohatou barevností a stylizovaností. Kromě malířství byla významná práce loutkářská.
Pod hrází, Mladá Vožice, Po dešti, Valašská pila a mlýn, Žalý
1862–1906
Maloval motivy lesů a lučin, zvláště pak z Ratibořic a Babiččina údolí. Od romantizujících mařákovských lesních interiérů přešel kolem r. 1895 k ryze realistickému malování. Po roce 1900 užíval občas i techniku větší impresivní skvrny ve vysoké pastě, a některými předsmrtnými skicami dosáhl až k pomezí expresionismu.
Vrby u potoka, Interiér březového lesa, Partie na potoce, Ranní nálada, Potůček v lese
1851–1901
Akademický malíř. Byl součástí tzv. „Generace českého Národního divadla“. Stal se nejznámějším českým malířem v Evropě poslední čtvrtiny 19. století. Byl členem francouzské umělecké akademie Académie des Beaux Arts, nositelem kříže Čestné legie a řádným členem České akademie věd a umění.
Eva z Lobkovic u svého otce v žaláři, Svatební průvod královny Kunhuty, Loučení Přemysla Otakara II. s rodinou před válečným tažením do Rakous
1904–1980
Český malíř a grafik. Věnoval se především malbě krajin a figurálních kompozic. Jeho dílo bylo ceněno za komunismu pro svoji společenskou angažovanost a moderní realismus, který umožnil dále rozvíjet socialistický realismus. Byl jeden z členů Umělecké besedy a Skupiny 58.
Z Jinonic, Bertramka, Požár, Karneval, Bitva na Vátkově hoře
1826–1890
Český malíř-krajinář a ilustrátor, žák Antonína Mánesa a Maxe Haushofera. Miloval přírodu. Zvláštní zálibu nalézal v malbě lesních a parkových partií. Jeho stromy byly dokonale realisticky provedeny, zároveň si však zachovávaly romantické tajemství. Pravidelně obesílal pražské i zahraniční výstavy a jeho výtvarná díla byla mnohokrát oceněna.
Vltava u Prahy, Zastavení v krajině