Březina Václav

1862–1906
Maloval motivy lesů a lučin, zvláště pak z Ratibořic a Babiččina údolí. Od romantizujících mařákovských lesních interiérů přešel kolem r. 1895 k ryze realistickému malování. Po roce 1900 užíval občas i techniku větší impresivní skvrny ve vysoké pastě, a některými předsmrtnými skicami dosáhl až k pomezí expresionismu.
Vrby u potoka, Interiér březového lesa, Partie na potoce, Ranní nálada, Potůček v lese

Brožík Václav

1851–1901
Akademický malíř. Byl součástí tzv. „Generace českého Národního divadla“. Stal se nejznámějším českým malířem v Evropě poslední čtvrtiny 19. století. Byl členem francouzské umělecké akademie Académie des Beaux Arts, nositelem kříže Čestné legie a řádným členem České akademie věd a umění.
Eva z Lobkovic u svého otce v žaláři, Svatební průvod královny Kunhuty, Loučení Přemysla Otakara II. s rodinou před válečným tažením do Rakous

Brož Josef

1904–1980
Český malíř a grafik. Věnoval se především malbě krajin a figurálních kompozic. Jeho dílo bylo ceněno za komunismu pro svoji společenskou angažovanost a moderní realismus, který umožnil dále rozvíjet socialistický realismus. Byl jeden z členů Umělecké besedy a Skupiny 58.
Z Jinonic, Bertramka, Požár, Karneval, Bitva na Vátkově hoře

Brechler Vojtěch

1826–1890 
Český malíř-krajinář a ilustrátor, žák Antonína Mánesa a Maxe Haushofera. Miloval přírodu. Zvláštní zálibu nalézal v malbě lesních a parkových partií. Jeho stromy byly dokonale realisticky provedeny, zároveň si však zachovávaly romantické tajemství. Pravidelně obesílal pražské i zahraniční výstavy a jeho výtvarná díla byla mnohokrát oceněna.
Vltava u Prahy, Zastavení v krajině

Braunerová Zdenka

1858–1934 
Významná česká malířka konce 19. a začátku 20. století, známá také jako autorka grafických úprav publikací. Nejprve se zabývala malbou, později se stala vyhlášenou grafičkou a občas se věnovala i malířské výzdobě skla. Prakticky zakladatelský význam má ale práce Zdenky Braunerové v oblasti knižní grafiky a její úsilí o pečlivé estetické vybavení knihy.
Dvě mýtické postavy, Krajina s vrbami, Večer nad Kampou

Bouda Cyril

1901–1984
Grafik poštovních známek, ilustrátor knih, zvláště pohádek, českých pověstí, humoristických a historických knih. Své ilustrace převáděl také do podoby kreslených filmů. Zvládal mnoho grafických technik, dřevoryt a mědiryt, lept a zejména litografii. Vytvořil také návrhy pro vitráže a návrh panoramatické tapisérie města Prahy.
ilustrace knih Pražské legendy Františka Langera, Staré pověsti pražské Václava Cibuly, Kocourkov, kreslený film Hrnečku vař!, návrhy pro vitráže v katedrále sv. Víta, návrh tapisérie Praha – matka měst

Blažíček Oldřich

1887–1953 
Nebyl jen svrchovaným malířem-krajinářem své rodné Vysočiny, ale proslavil se také malbou chrámových interiérů. Nejvýznačnějších ocenění dosáhly jeho obrazy na výstavě v Paříži (1921) a na mezinárodních výstavách Carnegiho institutu ve Spojených státech. Nepatřil k avantgardě, ale jeho obrazy jsou zastoupeny ve význačných sbírkách umění.
První jarní den, U selského dvora, Na večer v předjaří, Doba velikonoční, Na samotínku, Rybníček ve Slavíkově

Blažek Zdeněk

1904–2000
Studoval u profesora Blažíčka na Akademii v Praze. Architekturu studoval na ČVUT u J. Gočára. Navštěvoval soukromou školu kreslení a malování Vladimíra Sychry v Mánesu. Portrétoval řadu významných herců Národního divadla. Byl výborný krajinář. Je zastoupen ve sbírkách v Německu, Švýcarsku, Švédsku, Holandsku.
Na sozopolské pláži, Osada pod horami

Beneš Vlastimil

1919–1981
Český malíř a sochař. Byl ovlivněn lidovým uměním, tvořil obrazy s civilistními náměty (pražská předměstí, pískovny, navigace), později průmyslové a volné krajiny a figurální motivy. Souběžně s nimi tvořil také plastiky, loutky a scénografické návrhy (A. Radok, Doktor Faustus).
Vlastní podobizna před štaflemi, Slovanský ostrov, Jeřáb, Eva, Velký Žižkov, Vltavské údolí, Město na ostrově

Bauch Jan

1898–1995
Věnoval se malbě, kresbě, ilustracím, grafice, plastice, pracoval na oknech v Chrámu sv. Víta a v Karolínu. Barokní vzruch a rytmus jsou především ve vervních tazích štětce a přímo plastickém vrstvení barvy, stejně jako v kontrastech a dramatické stavbě Bauchových obrazů.
okna v Chrámu sv. Víta a v Karolínu, Loreta